Az élelmiszer-kiskereskedelem alappillére a sajtértékesítés Magyarországon – állapítható meg a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen által közölt adatokból.
A 90 milliárd forintot is meghaladta a sajtpiac forgalma, ezzel a feldolgozott hús és a sör után a harmadik legnagyobb árbevételt generáló élelmiszer volt a Nielsen által mért 90 kategória között.
A piackutató szerint továbbra is a trappista a legnépszerűbb fajta, a teljes piac 43 százalékát fedi le, a Tesco az eladások közel felét, az Auchan pedig több mint egyharmadát köszönheti ennek a fajtának.
Két számjegyű növekedést ért el az edami, a camembert és a gouda sajt is.
Az értékesített mennyiség több mint felét a csemegepultos eladások biztosítják hazánkban, ez a visegrádi négyek viszonylatában a legmagasabb arány – hangsúlyozta lapunknak a Tesco.
A SPAR sajtválasztéka a legnagyobb üzletekben 350 tétel, míg az Auchan közel 770 fajtát kínál. Az importált termékek közül számottevő az olasz mozzarella és mascarpone, a francia camembert és brie forgalma, de keresett árucikk a sajtpultban a holland gouda és a görög feta is.