Európai demokrácia: a Bizottság új jogszabályokat határoz meg a politikai reklámtevékenységekre, a választójogra és a pártfinanszírozásra vonatkozóan

Európa

Az Európai Bizottság a mai napon javaslatot terjesztett elő a politikai reklámtevékenységekre vonatkozóan. A javaslat azoknak az intézkedéseknek képezi a részét, amelyek a választási integritás és a nyílt demokratikus vita védelmét szolgálják. A ma előterjesztett szabályok értelmében minden politikai reklám esetében egyértelműen fel kell tüntetni, hogy politikai reklámról van szó, és azt is, hogy ki és mennyit fizetett érte.

Ezenfelül minden eddiginél részletesebben tájékoztatni kell majd az embereket azokról a technikákról, melyek arra irányulnak, hogy a politikai reklámok a kívánt célközönséget szólítsák meg, illetve hogy hatásuk felerősödjön. Tilos lesz ilyen módszereket alkalmazni abban az esetben, ha ennek során ún. különleges személyes adatok felhasználására kerülne sor az érintett személy kifejezett hozzájárulása nélkül.

A Bizottság ezen túlmenően arra is javaslatot tett ma, hogy aktualizálni kell az ún. mobilis uniós polgárokra (azaz a szabad mozgás uniós jogát gyakorló, és a saját tagállamuktól eltérő tagállamban élő uniós polgárokra) és az ő európai és helyhatósági választásokon való részvételükre, valamint az európai politikai pártokra és alapítványokra vonatkozó hatályos uniós szabályokat.

A teljes sajtóközlemény