Tévézés

GVH: pontosabban tájékoztat a Samsung az okostévéinek reklámfelületéről

Gazdaság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Samsung önkéntes kötelezettségvállalását, amely szerint a jövőben részletesebben tájékoztatja a fogyasztókat az okostévéinek menürendszerébe épített reklámfelület működéséről.

A nemzeti versenyhatóság csütörtöki közleménye szerint számos panasz alapján indítottak vizsgálatot 2021 végén annak feltárására, hogy a Samsung televíziók hazai forgalmazója (egyben a készülékek informatikai platformjának üzemeltetője) megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat arról, hogy az általa forgalmazott okostévék felhasználói felületén reklámokat jelenít meg, amelyeket nem lehet sem kikapcsolni, sem elrejteni.

A vállalkozás az eljárás során végig együttműködött a hatósággal, a vizsgálat lezárultáig önkéntesen felfüggesztette Magyarországon a tévémenün megjelenő hirdetéseket, egyes csatornákon pedig tájékoztatásba kezdett az okosplatformon előforduló reklámokról.

A jövőre nézve a cég összetett kötelezettség-csomagot ajánlott fel tájékoztatási gyakorlatának pontosítására. A vállalások alapján a Samsung honlapja közérthető, jól észlelhető módon fogja felhívni a figyelmet az okostévék felhasználói felületén megjelenő hirdetésekre, illetve a reklámok személyre szabottsága kikapcsolásának lehetőségére. A vállalat emellett közvetlenül és a partnerhálózatán keresztül is felhívja a fogyasztók figyelmét az okostévé-menüreklámokkal kapcsolatos tudnivalókra.

A GVH eljáró versenytanácsa úgy ítélte meg, hogy a cég által felajánlott, a piac számára is irányadó vállalások alkalmasak a kifogásolt gyakorlat korrigálására, így megfelelően biztosítják a közérdek védelmét. A nemzeti versenyhatóság ennek megfelelően – jogsértés vagy annak hiányának megállapítása nélkül – megszüntette az eljárást, egyúttal előírta a Samsung Electronics Magyar Zrt.-nek az általa tett vállalások teljesítését.

(MTI)